Saturday, February 13, 2010

Happy CNY

Nak buat post? Tak nak buat post? Nak buat post? Tak nak buat post?

Ah. Mengada-gada kau Ain. Kalau mahu katakan saja. Kalau tak mahu. Cepat pergi tutup komputer. Komputer pun malas nak layan kerenah kau yang asyik-asyik klik lelaki berperut buncit dan memiliki misai siapa lagi kalau bukan bakal menantu Mohd Ali. *Euwww! Sikit pun aku tak pandang.*

Bila cuti sekolah bermula, aku tidak dapat membayangkan seribu kemanisannya sama seperti buah limau. Tapi memang potong linelah, bila kerja sekolah terpaksa disiapkan termasuklah yang tertangguh sebelum ini. Karangan saja sampai 8. Tak masuk lagi Physics dan Chemistry yang berhelai-helai. Bila guru sibuk nak bagi kerja sekolah, Cikgu, dah dapat banyak kerja sekolahlah!

Bila Chinese New Year tiba, masing-masing sibuk. Mencari tempat menyibuk. Pelajar cina sibuk menyiapkan kerja sekolah dengan lebih awal. Pelajar India dan Melayu pula sibuk berbual apabila guru tiada. Ketawa pun besar punya. Katanya, seminggu tak jumpa lepas ni.

Bila nak berpisah selama seminggu, baru aku teringat yang aku belum lagi mengucapkan Selamat Tahun Baru Cina kepada pelajar Cina. Dengan kadar segera, aku menuju ke dua orang rakan cina yang terapat sekali. Manakala Chin Xin Yan kawan terhebat, awal-awal pagi lagi aku telah mengucapkannya. Malah katanya aku orang yang pertama.

Happy Chinese New Year !
Happy Holiday! Yeah!

4 comments:

ema.razali said...

huhhu banyak homework laa :D

arekymz membuyau said...

banyak assgmnt la plak..
huhu..
anyway..
gong xi fa cai..
:)

Nurain Ali said...

ema.
betul.
:)

Nurain Ali said...

arekym :
Happy CNY too.