Tuesday, February 16, 2010

Eh, Jangan Tengok Muka Saya!

Ustazah ada berpesan, Jangan tengok muka lelaki/perempuan lebih dari tiga kali. Kalau lebih, berdosa. Bila ustazah cakap macam tu,

Ani : Wey, berdosanya aku. Sebab tengok kau lebih dari 3 kali sehari.
Wan : Yela, aku pun. Aku tak boleh lepas terpandangkan kau Ani. Takut-takut kalau kau menggatal.

Malam yang sepi. Tiba-tiba aku teringatkan pesan seorang penjual bedak resdung. Ya, aku perlu memakainya setiap malam. Ah, kadang kala aku terlupa juga. Budak itu mula mengering.

Bila melihat wajah di cermin, O Mai God. O Mai God. Muka tak ubah seperti cina yang akan beropera atau mungkin saja hantu. Gara-gara itulah, aku tidak jadi keluar bilik. Mana tahu, ayah dengan emak aku ketawa sampai terguling-guling tengok muka aku yang telah disolek tak ubah seperti..

Hei Ain. Selama ini baru aku tahu yang kau sebenarnya tak reti nak bersolek. Oh no.


Muka beliau masih lagi cantik berbanding Ain.

Mahu meletakkan gambar hantu, bimbang tak boleh tidur pula. Baru taip kata kunci hantu pun dah keluar macam-macam. Syukur, bukan malam Jumaat.

16 comments:

hans said...

hahahah
xpayah pakai make up selalu
buat rosak kulit muka je

ain said...

ceh , o mai god .
i like youuu .

Moon Death Spell said...

betulke apa yang ustazah tu ckap..
adoiyai..
susah la nak belek2 muka org laki dah pasni
egeggagagaa

Nurain Ali said...

Hans:
betul juga. :)
lagi satu, membazir je. beli alat-alat solek tu. :)

Nurain Ali said...

ain :
i like yoo too dear. HAHA

Nurain Ali said...

Cik Bulan :
Tak tau pula. Ustazah yang cakap macam tu.

Qisha said...

alamak..kalau laki hensem cam nak pandang 30 kali..hehe

Nurain Ali said...

Qisha :
Tu la pasal.
kena kawal nafsu. :)

-afiera- said...

aiseh .
mte suda bnyak mmndag c kachakk .
HAHA .

Nurain Ali said...

afira.
aiseyman.
apasal dia lalu depan kita?
haha

ween said...

eh, upload la gambar hantu. nak tgk! :D

Nurain Ali said...

ween.
boleh-boleh-boleh. lain kali daun keladi. :)

wawan said...

LOL!
btw ulat buku di atas adalah chOmel! =)

Nurain Ali said...

wawan :
thanks you.
terima kasih kepada encik google. :)

einaz ;D said...

cute;)

Nurain Ali said...

einaz:
ty.
walaupun tak tahu apa yang cute tu. :)