Monday, January 4, 2010

Eh, dah sekolahlah.

Pukul 4.30 pagi lagi aku sudah dikejut oleh emak. Oh Mai God. Sekolah memanggil aku. Setelah bersedia untuk sekolah, ayah aku pun cakap Sekarang pukul berapa? Aku pun tengoklah jam. Pukul 5.00 pagi. Oh Mai God. Aku ada lagi satu jam untuk bergolek-golek di atas tilam yang empuk. Pukul 5.00 pagi aku sudah siap pakai baju sekolah dan kasut sekolah lagi. Emak aku yang terlebih 'excited' kejut aku pukul 4.30 pagi. Kebiasaannya aku bangun 5.30 pagi. Hari ini memang dalam ingatan untuk mengenakan emak.

Pukul 6.00 pagi, aku datang tunggu bas sekolah datang dekat simpang jalan masuk Felcra Berhad Kawasan Sekijang. Memandangkan hari ini hujan renyai-renyai, emak aku 'offer' untuk hantar sampai sekolah. Aku pun buat muka teruja. HAHA. Lagipun bas mesti penuh dan sesak macam sardin. Dan aku menahan mengantuk kerana tidak cukup tidur. Dalam hati bergolak takut-takut aku tertidur masa belajar. *Insafkah? Alhamdulillah, sedar pun diri tu nak SPM*

Sampai kat sekolah, Eh, ada pelajar baru. Dia peramah. Baru kenal tapi cakap macam dah bertahun. Aku suka. Walaupun aku kekok. HAHA. Aku tolong dia untuk itu dan ini. Sekadar yang termampu. Kami jadi rapat dalam masa beberapa jam. Terima kasih kawan. Nur Fatrin Huda.

Aisyah : Ain pinjam Kimia.
Ain : Jom. Nak tempah tanda nama tak?
Erin : Jom.
Ain : Aisyah, nanti simpan kertas bawah meja.
Azah : Yela. Ain dah ada kawan baru.
Aisyah : Bye. *melamai-lambai tangan*
Ain : Eleh. Orang yang lambai-lamai tangan tu apa kurangnya.

Ain berjaya melawan hawa nafsu untuk tidur masa belajar. Tahniah Ain. :)

6 comments:

ema said...

hahha . ema pun excited sangat na pergi sekolah sampai pukul 4.00pg dah bangun dah .

pretty betty said...

slmt kembali ke sekolah:)

kai said...

selamat kembali ke sekolah...
belajar rajen2 okey...

Nurain Ali said...

ema.
ain tak excited langsung tapi mak ain tu. :)
hee.
:)

Nurain Ali said...

preety betty:
ni kembar ugly betty ye?
:)

InsyaAllah.

Nurain Ali said...

kai:
Oh. terharu. Terima kasih.