Friday, December 25, 2009

Penilaian Menengah Rendah

Kau dapat berapa A PMR?
atau
Berapa banyak E kau?

Alhamdulillah, aku dapat straight's A! Kau? *Dengan muka angkuh*
atau
Biasa-biasa je.
atau
Aku..*menangis*

Tak kiralah berapa banyak A adik-adik dapat tapi bersyukurlah. Dulu aku pun macam tu juga. Mungkin terlalu bangga dengan kebolehan diri sendiri sekali Allah bagi cash kat aku. HAHA. Tak pe, itu bukan penamat masa depan. Masih banyak lagi peluang untuk aku berjaya.

Biasalah, bagi mereka yang kecewa akan menyalahkan diri sendiri. Bial teringatkan masa aku ambil keputusan PMR, sumpah aku nak tergolek-golek ketawa. 3 hari 3 malam aku tak berhenti menangis. Tapi sekarang aku sedar, semua yang berlaku ada hikmahnya. Mungkin ada yang lebih baik telah Allah janjikan buat aku.

Tahniah kepada semua PMR 2009. Bagi yang tidak berjaya mendapat straight's A, jangan berputus asa. Dan selamat datang ke alam tingkatan empat yang penuh dugaan.

Tahniah kepada Hana dan Amira yang berjaya mendapat A dalam PMR. Keputusan PMR saya? Tekalah. Dapat satu coklat Cadbury. Bukan mudah untuk mendapat A. :)

4 comments:

fatimah arr said...

thx :)

sya_am said...

kamu dpt straight A's..hehe~

Nurain Ali said...

Fatimah :
u're welcome dear.

Nurain Ali said...

sya_am:
tepat tapi dalam mimpi saya la..
:))