Friday, December 18, 2009

Nujum Pak Belalang


*Sekadar perhiasan

Dulu masa darjah empat, bila bulu mata jatuh je. Budak-budak ni semua mula kecoh. Mengikut Nujum Pak Belalang dia orang, bila bulu mata kiri jatuh ada budak lelaki suka. Masa tu kalau dengar pun memang kembang habislah. *nasib baik tak meletup* Ada juga yang cakap kalau kiri tu maksudnya ada orang benci. Tapi kalau kanan, tu maknanya ibu bapa rindukan kita. HAHA.

Bila naik Tingkatan 2, masa tu bulu mata I belah kiri jatuh. Tetiba budak cina cakap ada budak suka kat I. HAHA *Tersipu-sipu* Dia orang pun sambung lagi, bila telinga gatal, maknanya ada orang rindu. Eh, telinga I selalu gatal. *Tapi tu pun sebab banyak harta karun* Dan dia orang bagitahu kalau bersin. Tu maknanya ada orang marah dekat kita.

Tingkatan empat punya Nujum Pak Belalang lagi hebat. Dia orang cakap kalau rapatkan dua-dua tapak tangan nanti dapat tengok muka bakal suami. Bila I tengok kawan-kawan punya tangan, ada satu garis berbentuk U. Nak ketawa pun ada. Tak nampak pun muka orang. Tapi dia orang ketawakan I sampai tergolek-golek bila dia orang tengok I punya hasil garisan. Tak ada bentuk. Garis panjang pun tak ada. Boleh pula dia orang cakap "Habislah kau Ain. Tak kahwin."

13 comments:

nurain rodze said...

hahaha .
kenape ain nak abes ?
nurain by dunia ain pun ade lg .
hehee

noor afzan said...

betul ke?

Fiq said...

haha... budak 2 bermain kuda... kuda kayu kuda beroda... erkk... trnyanyi plak lagu geng Kristal=p

Nurain Ali said...

Ain:
thu tak pe..
dieorang tu yang habis..
ain tetap tak habis..

Nurain Ali said...

noor afzan:
tak tahu laa..
tu kan nujum mereka-mereka yang sengaja nak buat kech.

Nurain Ali said...

Fiq:
patutlah hujan malam tadi..
:))

nurain rodze said...

betul tu darl . hehhe .
ain x kn habes sampai bilabila . hahaha

Nurain Ali said...

Ain:
hehe:)
yela.

Angeline said...

pernah gak dgr...tp bkn btl pun

http://coretanmayaku.blogspot.com/

Nurain Ali said...

angelina:
Thu tak pe.
:))

Anonymous said...

apa yang saya cari, terima kasih

Nurain Ali said...

anonymous:
terima kasih kerana membaca. :)

sama-sama.

lin said...

性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,情色論壇,性感影片,走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,ut聊天室