Monday, November 2, 2009

Perut Oh Perut Kenapa Kau Nyanyi

dalam bas :

aku duduk sebelah budak form 3 yang telah merdeka yang sedap menjamu selera mee siput..baunya sampai ke lubang hidungku..dan dengan muka yang berkerut-kerut sedaya upaya menahan aroma mee siput itu dari berlari masuk ke dalam lubang hidungku..dan perutku mula bernyanyi lagu Ohh, ain!aku lapar! ehh perut, kau nyanyi sebab nak masuk MyStarLG kan?aku tahulah dari pagi tadi aku tak isi minyak petrol..rehat pula aku kena bertugas kat library walaupun kau telah mencucuk-cucuk perut ku..sakit tahu tak?bertahanlah perut..kejap je lagi..

biasanya aku balik pukul 2.00 petang dan akan sampai rumah pukul 3.00 petang..lambatkan? sebab aku akan turun pada trek yang kedua..ada sebuah kedai yang menjual pisang goreng di situ, tapi disebabkan ketiadaan kawan, kami tidak singgah di kedai itu sementara menunggu bas mengambil budak untuk trek kedua..selalunya masa 1 jam bagi sleeping beauty memang tidurlah sampai bas sampai kat rumah..tapi hari ini betapa sukarnya mata nak beri kompromi..Oh, kau komplot dengan perutkan? Bila mau sampai?aku dah tak tahan nak memproses makanan nie?

situasi dalam bas adalah sangat tidak dijangka sama sekali..ehh, budak jangan ejek aku dengan dialah..aku tak suka laa pandai..haha:)buat malu je laa.. dengan laju aku menuju ke rumah untuk makan..semata-mata memenuhi permintaan si perut.. tapi sampai je rumah aku terus memasukkan roti..tapi ada pula semut..aku terus membaling roti itu..Woi semut, aku nak exam la sygs..aku nak jadi pandai bukan terlebih pandai! Oh perut, bersabarlah.. masa nak makan tu, perut aku betul-betul sakit tapi kali ini bukan sebab nak makan tapi nak membuang sampah..masa aku nak beri makan kau menolak..

sudah siap makan..ku lihat perut ku buncit..Oh perut kau sudah gemuk! tapi lepas aku membuang sampah lagi sekali..Oh perut kau memang langsing..nie yang aku sygs nie..haha:)

5 comments:

fatimah arr said...

mebuang sampah?
haha..istilah yg unik..

suraya said...

i sa bnyk kali buang sampah pn x lgsing2... :p

ain :) said...

fatimah :
daripada membuang tet..
:)

tak sedap woo..


suraya..
u kna gna jovenex laa..
haha:)

ekopelancongan said...

salam melayang-layang ain..

sian caceng2 dalam perot ko tu teraniaya dan terdera..

baik ko berhati2 sebelom caceng2 tu berpiket dan wat rusuhan jalanan..

ngee..

ain :) said...

salam:)

haha:)
padan muka cacing tuu..
:P

jgn rsu die takut dengan ain..
:)

haha:)