Sunday, September 27, 2009

kembali menjadi pelajar.

hari ini hari ahad dan esok isnin..alamak sudah bermula sesi persekolahan dan bakal menghadapi peperiksaan akhir tahun pada bulan 11 nanti..secara jujur dan jujurnya, malas nak membuka buku yang sudah berhabuk ibarat 10 tahun aku tak pernah sentuh..malang betul buku itu..tambahan lagi bila tangan sudah lama tidak digerak-gerakkan bersama pen kesayangan kerana terlalu banyak menadah duit raya..haha;P bersiap sedia untuk menyibukkan diri dengan aktiviti sekolah dari pagi sampai petang..bersiap sedia untuk menyiapkan kerja sekolah yang bakal diberikan oleh cikgu..dan paling tak lupa bersiap sedia untuk melentokkan kepala dalam kelas..opss!*bilalah title sleeping beauty tu nak buang dari diri aku?

dulu masa puasa aku cakap sudah tidak sabar untuk raya..tapi bila raya menjelma aku nak kembali ke bulan ramadhan!sumpah aku rindu!nak tahu kenapa?sebab time tu la aku boleh relaks pasal sekolah..kerja sekolah tak banyak dan kadan-kadang cikgu tak mengajar..banyak seronokk! dan paling sayang ialah pahala berganda2 bila bulan ramadhan.. 100% tiada mood raya!lagu raya pun aku da tak layan lagi..walaupun raya belum habis..

pening kepala bila melihat rumah menjadi rumah tikus..lebih daripada itu kot..terima kasih emak sebab selalu membebel apabila bila bilik ain atau rumah kita menjadi tongkang yang dah pecah! semalam hampir patah pinggang menyelesaikan kerja rumah!*cewaahh..tarap2 bibik indon nie.. tapi masa itu buat kerja macam monster mengamuk sebab muka saya masam!haha;P teruk bukan?akhirnya mission complete!lebih bersih daripada biasa!

ehh..hari itu sebelum cuti ada cuti kan?naik sekolah nanti mesti cikgu minta surat kalau tidak ponteng! erk macam mana nak buat surat rasmi?dulu bab surat menyurat nombor 1..sekarang hampehh! terpaksa menyelak buku yang agak tebal untuk melihat contoh surat rasmi..maklum laa..ingat duit raya tu yang lupa..haha:P

saatnya telah pun tiba untuk menjadi seorang pelajar yang skema..*bajet! selamat tinggal duit raya!aku benci ko..aku sayang ko sekolah..*erkk


okelah saya sangat tension bila si mertua bergaduh dengan si menantu!ehh..correction!saya belum berumah tangga!

4 comments:

~aien~ said...

waaa..!!!
aien xnk gi skola..
nnty asyik ingat nk spm je..
tidak!!!
nape la mase blalu tlalu cpt..
aien pn ingat nk putar blek mase ramadhan dlu..
tp bkn taon nie punye..
taon lps..keh3..
bru rase lme cket nk spm..
ngee..

CAMAT MENJADIK SLEEPING BEAUTY BALEK!!
hohoho..

AiN said...

kne jge..
bdk degil nie..
haha;P
tu la psll..
ehh..
atnak laa..
thun lepas nie derita taw..
hehe;)

selamat menjalani peperiksaan SPM!
GUD LUCK SYGS!
;)

Nadiah :) said...

HA'AA LAA KAK . RINDU KAT RAMADHAN KAN ? KALAU TAK TIME TUH LAH CIKGU JARANG MASUK . TIME TUH LAH BOLEH TIDOR HEHE . TIME TUH LAH HW MKIN BEKURG . BUT NOWWWWWWW ... ISHH TAKNAK TGK MUKE CIKGU LGSG KALAU BOLEH . HEHE :((

btw , selmt kmbli ke sekola , slmt beraye dgn buku2 :pp

AiN said...

thu tak pee..
;)
eshh..
rindu gila babun niee..
akaq pun smee..
;)

sme22..
beraya2 dgn bku?
erk..
plik jee..